torsdag 24. juli 2014

Sommerferie - Steinheia & Bjørnskinnfjell

 
 
18.7.2014
..nye fjellturer..
 
 
..godt merkede stier - det liker jeg 
særlig når jeg er alene på tur..

 
..som alltid dukker det opp selskap på veien

 
..når jeg spurte etter veien fikk jeg klar beskjed
om at jeg ikke var på toppen ved den første postkassa
..neivel - da er det ikke her..
 
 
..fin utsikt -
selv om det er litt grått og tåkete

 
..jeg fant lett postkassen på toppen
Steinheia
 340 moh

 
..stempel i kortet

 
kanelbollen og te`en - borte på et blunk
..smaker godt med litt mat på toppene

 
..ganske så trekkfull koie
 
 
..ny topp
Bjørnskinnfjellet
635 moh

 
..utsikt til Risøyhavn

 
..godt merket sti her også

 
..oj - nå kommer tåka

 
..må skynde meg til toppen
 
 
..phuu - endelig oppe
selv om toppene på Andøya ikke er så høye
så starter de på ca 0 - så det blir noen høydemeter

 
..tåka la seg heldigvis ikke så tett

 
3 ravner sneia hode på meg
og skapte litt skummel stemning..

 

 
..stempel i kortet

 
..etter hvert tittet sola gjennom tåka

 
 
Aahhh - det er så deilig
vakkert og fredelig


 
..på vei nedover tenkte jeg på Lars -
og vips lå det er hjerte foran meg på stien..
Smil!!

 
..jeg har møtt på sauer på alle fjellturene mine
..og hver gang har de hoppet til side når jeg kommer
..litt lettskremte er de jo - men ikke disse..
de bææet - flytt deg!!
..det var bare å hoppe til side og gi dem vei..
 
 
..nede ved vannkanten igjen


 
Nordmela i ettermiddagsslys

 
fiske-kyss
Takk for nok en flott dag
i vakre Nord-Norge
...
 
 
 

3 kommentarer:

  1. another beautiful hiking area! :)

    SvarSlett
  2. Jeg følger med dere på tur, endelig opplever du nord - Norge i fint vær stort sett og det ser ut for at dere har en fin ferie. Kos dere videre:-) Klem fra Sandefjord

    SvarSlett
  3. Hehe - ja det er så aldeles nydelig her når været er fint.
    Vi koser oss - nyter, opplever og er sammen = deilig med ferie!

    SvarSlett