søndag 26. oktober 2014

Kajakk-kurs

 
 
Kajakk-kurs
25-26.10.2014

 
Kvarbergsvika
 

 
..klar for kurs
Dag 1

 
..kurs-instruktørene er på plass
..kajakkene er på plass - deltagerne er på plass
..så da er det vel bare å begynne

 
..på plass på vannet

 
..første stopp - Nerli-holmen
 
Leksjon 1:
1. armene - 90 grader
2. strake armer
3. roter overkroppen
 
 
..lunsj og pause

 
Leksjon 2:
1. sving teknikker
2. bevege kajakken sideveis
3. krysse Mjøsa
4. tauing

 
Leksjon 3:

 
 
1. wet-exit
2. egen redning
3. kamerat redning
 
15 km på vannet
...
 
 
..nye utfordringer
Dag 2
 
 
Leksjon 4:
1. sving teknikker - del 2
2. padle langs land
3. inn / ut / opp av kajakk
 
 
..komme seg opp på brygga gikk greit

 
..men hva med kajakken når jeg er oppe på brygga
"Hei du - ikke stikk av.."

 
 ..så er det ned igjen
 
 
 
..lunsj og pause
og forberedelser til neste leksjon
 
Leksjon 5:
1. lede gruppe
2. padling i høye bølger
 
Det ble ikke tatt noen bilder på siste leksjon
da det var mye vind og høye bølger - veldig høye bølger
Jeg fikk virkelig kjenne på det å være utenfor comfort-sonen
Jeg havnet i Mjøsa - midtfjords..
Heldigvis var ikke makker`n min langt unna.
Det er kaldt i Mjøsa seint i oktober!!
..lærerik og nyttig erfaring
 
 
..trygt tilbake på land
 
 
..været lå tungt over Mjøsa hele dagen
 - men regnet holdt seg unna
 
9 km på vannet

 
Takk til kurs-instruktører og deltagere
for en fantastisk helg
...
 
 

3 kommentarer:

  1. looks like you had a lot of fun! the waters and sky look beautiful!

    SvarSlett
  2. Härliga bilder och så kul med kajakkurs!! :))

    SvarSlett
  3. Fantastisk flotte høstbilder. Så artig i kajakk da. Kjekt å få kurset seg litt selv om jeg tipper at du kan det rimelig godt. Friskt med et bad ut på der vil jeg tro ^_^

    Har måtte melde meg av to kurs pga ryggen, men NESTE år håper jeg at det blir kurs og kajakkpadling på meg også. Tvi tvi. Dine bilder både lokker og frister. Ser utrolig kjekt ut og så i ett med naturen omkring. Mmmm. Nyter bildene dine :D

    SvarSlett